Heures au format UTC + 1 heure [ Heure d’été ]

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 180 messages ]  Aller à la page Précédente  1, 2, [3], 4, 5, 6 ... 12  Suivante
Auteur Message
 Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 17:32 
1 000 Berrys

ce qui m'ettone dans ton message, hyronimus, c'est que apparament tu trouve les prisonnier d'impel down "gentils" (il vont aider luffy et tout) mais dedans il y a beaucoup de tueurs, de pilleurs, et autres ordures de la meme espece et surement 1% de gentils la dedans. au fait quelqun a dit que l'ancienne imperatrice est ombée amoureuse de roger: c'est quoi ses betises? et je viens de voir que c'est deu$ en plus qui a dit ça. y a ça dans la trad?

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 17:39 
.

lezimbo D sylvio a écrit:
au fait quelqun a dit que l'ancienne imperatrice est ombée amoureuse de roger: c'est quoi ses betises?

"ses betises" ça s'appelle un délire de fan.

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 17:41 
1 000 Berrys

je pense que luffy va ce retrouver au coté de barbe blanche pour libéré son frére . et que la bas par je ne sais quelle moyen il va retrouver ses nakama, et il rencontreras peut etre barbe noir et meme dragon pourquoi pas qui sais mais j'aime bien cette idée

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 18:01 
50 000 000 Berrys

Oui mais le truc est de savoir si barbe blanche va arriver la bas dans 4 jour en même temps que luffy...

Car sinon il risquera d'avoir une dette envers luffy, nous qui le voyais tous mourir en libérant ace...

Mais vu que le hazaroda fait bien les chose il arriveront en même temps.

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 18:01 
The old man

Ce qui intéressant pour Luffy c’est qu’il va sans doute assister à la défaite de Barbe Blanche.

« J’étais là lorsque le dernier grand pirate de l’ère précédente a été défait ».

Cela lui permettrait de prendre la mesure de la difficulté de devenir Seigneur des Pirates ainsi que de la puissance de la Marine lorsqu’elle sort le grand jeu. Doublé à cela d’une possible rencontre avec Barbe Noire.

Pour l’instant Luffy a juste à « venger » Shanks (pour sa cicatrice), rajouter « Ace » dans son passif avec Barbe Noire me parait assez indiqué. Surtout si comme on peut le supposer cette bataille va permettre à Barbe Noire de gagner une nouvelle fois des points.

L’un des trucs qui m’intriguent c’est aussi de savoir si les Corsaires peuvent faire participer leurs hommes à la bataille. Je serais curieux de voir les hommes de Barbe Noire à l’œuvre !

Tout ceci ne veut pas forcément dire qu’Ace va mourir, mais si Barbe Blanche est défait, le rêve d’Ace sera anéanti. De ce fait Ace et les survivants de l’équipage de Barbe Blanche sortiraient de la grande marche du monde.

Luffy assistant à la fin d’un rêve, dont Barbe Noire serait le principal architecte, ce serait pas mal pour débuter leur rivalité qui est pour l’instant uniquement une vue du lecteur.

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 18:03 
6 000 000 Berrys

lezimbo D sylvio a écrit:
ce qui m'ettone dans ton message, hyronimus, c'est que apparament tu trouve les prisonnier d'impel down "gentils" (il vont aider luffy et tout)

Ah bon ? Désolé de t'avoir induit en erreur ^^'

Ce que je veux dire c'est qu'en voulant sauver Ace il est possibles que Luffy libère involontairement ou volontairement les autres prisonniers (un peu comme Fisher Tiger qui a libéré les esclaves de Mariejoa ; tiens tiens voilà une nouvelle idée qui me traverse l'esprit ^^) indépendament du fait que se soit des pourris ou non.Après Impel Down est la prison où sont transférés les pires criminels du monde donc c'est sûr qu 'il ne doit y avoir aucun enfant de coeur mais ça ne les empêche pas d'avoir un sens de l'honneur vis-à-vis du type qui les a libérés.

Bref je ne me fait aucune illusion sur les prisonniers d'Impel Down (dont on ne sait rien en passant à part le fait qu'il s'agisse d'une prison sous-marine).Cependant, il ne faut pas oublier non-plus qu'il n'y a pas un stricte manichéisme dans One Piece et que Luffy reste malgré tout un pirate (fort sympa au demeurant ^^)

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 18:24 
80 000 000 Berrys

De toute façon c'est sur qu'il va falloir un truc pour que Luffy eprouve une haine enorme pour BN.
Comme l'a dit ange, pour l'instant il n'y a que nous qui sommes au courant de cette rivalité. Luffy ne sait pas encore que c'est BN qui a capturé Ace et blessé Shanks... Je pense qu'il l'apprendra plus tard, et que c'est un evènement auquel Luffy sera présent qui eveillera sa haine. Je dois dire que pour l'instant, le truc qui me trotte le plus a la tête serait la mort de Ace par BN, ce qui finirait aussi de montrer que maintenant c'est du sérieux, et que les persos ne sont plus intouchables... Je pense que ça rajouterait de l'emotion et du suspens au manga...
Et puis la, ça serait encore plus sur que BN serait le boss final, le mec a abattre.

Mais il y a aussi un truc qui me fait super plaisir dans cette histoire a la "Prison Break", c'est qu'on va surement revoir Crocodile et toute se clique a Impel Down ! Curieux de voir sa tête lorsqu'il vera Luffy ! ça serait bien qu'il en profite pour s'echapper, même si la mini-aventure nous a montré le contraire...

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 18:25 
1 Berry

Moi je pense que kuma a envoyer les muwgira a inpewldom machin

et a envoyer luffy sur l'ile des amazone (garp ne pourraiet pas voir son petit fils en prison et pourquoi pas une alliance BB et luffy

=) Aym

Image

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 19:00 
5 000 000 Berrys

:Chapeau de paille goute:

Je suis dégouter par la tournure que prenne les choses. Je comprends la maladie de l'amour vu que les amazones haissent les hommes :Luffy hilare:

Luffy a une conquète mais je déteste le changement d'avis trop rapide, d'un coup il veut pas le sauver pour son amour propre et la, une mouche est passé dans sa tète pour lui dire d'aller le sauver ?

Mais où va mr Oda ?

Sinon j'attends plus d'information en lisant le chapitre en version francaise ^^

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 19:16 
75 000 000 Berrys

Oui je suis moi même d'avis à ce que BN gagne une plus ample reconnaissance à partir de ce futur passage.
Si ses nakamas progressent à la même vitesse que les mugiwraras, cela promet une bataille assez dantesque. De plus, il devrait avoir recruté quelque membres de plus...

Concernant le rêve de Ace, il était impossible à réaliser d'avance. Son capitaine est trop vieux pour pouvoir prétendre dominer l'ancienne et la nouvelle génération. La chute de l'homme le plus fort du monde va d'autant être plus dur, qu'Ace va perdre toute crédibilité envers les autres.

Il s'agit vraiment d'une bonne chose qu'Hancock soit tombée sous le charme de Luffy... Il s'agit de loin de la femme la mieux mise en valeur par l'auteur. Mais il ne fait aucun doute que durant la bataille certain ou certaine... capitaine corsaire parviendrait à laisser la vie.
Mais si je reviens à ce que je dis plus haut et qu'Oda a choisit d'en faire la femme la plus "belle" de l'histoire, ce n'est pas pour rien.
Selon moi, elle devrait pouvoir s'en sortir...

- Dis p'pa, tu crois qu'il y a au monde quelqu'un de plus rapide que lui ?
- Plus rapide que lui ? ... Personne.

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 19:17 
375 000 000 Berrys

Mihawk Delacure a écrit:
d'un coup il veut pas le sauver pour son amour propre et la, une mouche est passé dans sa tète pour lui dire d'aller le sauver ?

Mais où va mr Oda ?

La mouche (très grosse) qui est passé tu découvrira quand sur les autres posts, tes yeux, tu ouvriras...(si-si) (c)Yoda.

Sinon en général Oda ne va jamais (ou presque) où on l'attend mais vu le résultat à ce jour je suis po inquiet encore une fois ^^

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 19:31 
10 000 Berrys

non mais j'hallucine là, vous trouvez vraiment que sa tien la route tout sa?
pour le reste de l'équipage on à vraiment aucune idée d'où ils son passée et on et pas prés de les revoir, en plus si luffy va aider ace sa va mettre un espèce de bordel, et pour encore plus nous mettre le souc m.oda fait tomber amoureuse hancok, pour cette histoire de maladie je n'en sui pas sur mais il m'a sembler avoir lu que c'était un vent spécial qui la rendu malade ou un enchanteur (ce qui pourer confirmer ce que vous disez que ce n'est pas une maladie). mais pourquoi mortelle? :Luffy erente: c'est le fait d'aimer luffy qui rend mortelle?
bah heureusement que c'est pas zoro pars qu'il y aurer beaucoup de morts :Chapeau de paille goute:
en plus si hancok avait une vingtaine d'année j'aurais trouver sa mignon, mais là sa frise la pédophilie (luffy et sensé avoir 17 ans) et la cc corsaire a la trentaine! vous penser vraiment que sa le fait? elle pourer être sa mère!

voila je le dit, ce chapitre m'a déçu, même si j'attends de voir la suite... :Luffy erente:

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 19:39 
80 000 000 Berrys

géminie a écrit:
en plus si hancok avait une vingtaine d'année j'aurais trouver sa mignon, mais là sa frise la pédophilie (luffy et sensé avoir 17 ans) et la cc corsaire a la trentaine! vous penser vraiment que sa le fait? elle pourer être sa mère!

XD ton message m'a fait bien rire ! Dans le bon sens rassure toi ^^
Moi aussi ça m'a paru bizarre, mais après je me suis rapelé que je n'avais aucune idée de l'age qu'avait Hancock... Je pense pas que ça a été précisé, donc pour l'instant on peut pas l'accuser de pedophilie :Luffy hilare:

Mais je te dis qu'il y a quand meme des cas bien plus pires dans la realité ! Et quand je vois un mec de 80 ans bourré de fric avec une minnette de 35 ans qui est avec lui "parce qu'elle l'aime", c'est beaucoup plus choquant, non ? ^^

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 19:45 
100 000 000 Berrys

Tin tin tin !!!
cn128 a écrit:
1
One Piece
Chapter 522: "A Fatal Disease"
CP9's Independent Report, Vol. 28: "We Won't Let You Disturb Our Home"

2
Hancock: Your name is Luffy, yes...? We will depart in the morn. / The Kuja Pirate will see you as far as the Shabondy Archipelago. // Tonight, I suggest you rest in preparation for the long journey.
Luffy: Like I said, you guys... // It's "Ku"!!! "Ku"!!
Kuja: Oh, that's funny, Luffy~~~~!!
Sweetpea: "Ku"?!
Luffy: Yeah, "Ku"!!
Daisy: I see! "Ku"!!
Kikyou: Such an undignified dance...
ThatOneKuja: So "men" stick chopsticks in their nose and mouth... and dance with strainers.........

3
Luffy: Hmm? "Gorgon-what"?!
CookKuja: It's a "Penne Gorgonzola with Sea King" - it's a specialty of the Isle of Women!
Kuja: Wow~~! He really does stretch!♡
Luffy: !
Kuja: Yes, yes, that's enough. // Awww... one more go! // No, no... you'll never want to stop.
Luffy: ......!! / Man, this Sea King stuff is tasty...... // Ahh, stop that already!! How am I meant to eat with people poking me and stretching me!
ThatOneKuja: Well, it can't really be helped... you're leaving tomorrow, aren't you?! // Everybody wants to take this opportunity to experience a real live "man"... // See - you're so popular!
[Sign: 1 Touch / 20 Gol]
Kuja: Luffy-sama~~!♡
Luffy: Stop making a business out of me!!!

4
Kuja: Aww, c'mon, Luffy-cha~~~n!♡ // Let us have a touch~~~!♡ // Let us have a poke~~~~!♡
Luffy: Quit it!! I can't eat with all this... / Hey!!!
Kuja: Aaahhhhh, Luffy-sama~~~~!♡
Luffy: Guaaaaahhhhhh~~~~~!
Kuja: Huh? // Noooo! He got away!! // I didn't get to touch him yet~~!
Luffy: *pant*... *pant*...
Margaret: (We'd better hide...!!)
Kuja: He must still be somewhere nearby!! We have to find him and touch him~~~~!!
Luffy: Awww... I could only carry this much food...
Margaret: .........Still, you must be glad. You're going back to your friends, just like you wanted.
Luffy: Hm? Yeah... I'm sorry for all the trouble I've been making for you. // I mean, I was real scared when you got turned to stone...
Margaret: But then you protected us, didn't you? I've heard all about it. // Thank you, Luffy!

5
Nyon: What is it nyow, Margaret?
Margaret: Well, Luffy's got a little too popular with the women of the village.........
Luffy: Ahh!! Old bean lady!!
Nyon: Well, meeting a man is a rare experience for them... you should probably stay out of sight for the moment. // And who are you calling a "bean"?!!! // It looks like you already have food... Margaret, make the boy some tea.
Margaret: Right!
Luffy: You sure do like newspapers, huh~?
Nyon: They're nyot too easy to get hold of out here, you knyow... The Nyews Coo don't deliver to the Calm Belt... // But our Empress is a Shichibukai, after all... / It would hardly do for her nyot to knyow the state of world affairs.
Luffy: A Shichibukai?? Who??
Nyon: Hmm? / Hebihime, of course...

6
Luffy: Whaaaaaaaaaaa~~~~~~??!! // .................. / She's......?!! A Shichibukai?! Then... is she actually really, really strong?!
Nyon: ...You're a pirate, and you didn't even knyow that?
Luffy: N... No, I didn't...
Nyon: Do you nyot read nyewspapers, then?
Luffy: No... I don't... // Man... this is a surprise...
Nyon: It was eleven years ago nyow that Hebihime became the Empress of this land and Captain of the Kuja Pirates... // She was still young back then, but after a single campaign... / ...she earned herself a bounty of 80,000,000. // Together with the already-infamous name of the Kuja, this earned her the immediate attention of Central... // They approached her right away, cautious of her potential, and offered her the position of Shichibukai... // But now, she is in danger of losing that title...

7
Luffy: WHAAAAAAAAAAA~~~~?!! // Wh - Wh - Wh - Whoa, whoa, slow down! I can't take in all this at once! // You're saying the Shichibukai and Marine HQ...... / ...are going to battle against the Whitebeard Pirates?!! // That's crazy! What's going to happen now?!!
Nyon: You really do shock me... there are limits to ignorance, you knyow!! Nyothing is certain just yet, of course... // ...but in all probability, yes, battle is imminent!!! // It was the World Government who brought about this situation... Whitebeard is nyot a man who would ever allow the death of a nakama. // Yet in full awareness of this... // The World Government have announced the public execution... // ...of Whitebeard's elite subordinate, Portgas D Ace...!!!

8
Luffy: ......!! ...Who?
Nyon: Ace......... "Fire-Fist Ace".
Margaret: .........What's wrong?
Luffy: Ace is going to be executed?!
Nyon: Yes, it seems that a pirate named "Blackbeard"... / ...captured "Fire-Fist Ace" for the Government...
Luffy: Blackbeard.........
Nyon: And insodoing earned himself a place in the Shichibukai... // Having suddenly come into possession of such a major prize, it seems that Central have decided... // ...to make use of this "Ace" pirate...
Luffy: Old lady......!! Old lady... // That's my brother.........!!! // Ace is my big brother!!!
Nyon: ?!!

9
Nyon: .........What......?!!!
Margaret: ...............?!
Nyon: Is this true?! He is your elder brother?!
Luffy: I didn't even know he'd been captured... and now he's being executed?!! / There's no running from a thing like that...!!
Nyon: ...Hmmmm! If Whitebeard prevails in this battle... // ...it is possible that he may still be saved...
Luffy: What do I do...?!! Where are they holding this execution?!
Nyon: Mmm... it says here that the location is to be the plaza of Mariejoa, home of Marine Headquarters... / ...in "one week's time" - so from today, that would be six days.
Luffy: What~?!! But that's so soon!!! // How long does it take to get from here to the Shabondy Archipelago?!!
Nyon: ......Well, it would doubtless take longer than a week...
Luffy: ...But then before I even meet up with my crew... / ...it's all going to be over for Ace!!
Margaret: .........

10
Luffy: ......How long would it take to get to Ace from here, then?
Nyon: To Impel Down, where he is currently imprisoned...... it would take a week by pirate ship... or four days by Marine vessel...!!
Luffy: Why? Are the Marine ships that much faster?!
Nyon: There are certain currents set aside exclusively for Marine usage......
[Top label: Marine HQ / (Marinford)]
[Top X label: Shabondy Archipelago]
[Right label: Great Gaol / Impel Down]
[Bottom-left label: Enies Lobby]
[Bottom X box label: Current location]
[Bottom X label: Amazon Lily]
Nyon: Enies Lobby... / Impel Down... / And Marine Headquarters. // A mighty spiral current has been harnessed to connect these three organisations. / By opening the "Gates of Justice", gigantic gates present at all three locations... // ...the currents can be caused to rush in, allowing access to these three locations. // In other words, if the gates are not open, a ship caught in the current would simply sweep straight on by.

11
Nyon: As such, a pirate ship would be forced to avoid the whirlpool currents... // ...taking the longer route around...!!!
Luffy: What am I meant to do.........?!!
Nyon: What do you wish to do?
Luffy: ........................!!!
Nyon: Is that... your brother's Vivre Card?!
Margaret: ...Is that the moving paper that was so important to you?
Luffy: No, this is a different one. It's Ace's.
Nyon: Also known as the "Paper of Life"... a Vivre Card indicates the direction and life-force of its owner.
Margaret: .........!! ...Then... the reason it's so small...
Luffy: It was about ten times this size when I first got it.
Margaret: !!
Luffy: Ace has his own adventure to follow!! / And my brother's a strong guy... if I said I wanted to save him... he'd only get mad at me.
Flashback!Ace: Y'know, when a guy has a messed-up little brother......... // ...it's only natural to worry about him.
Luffy: ...But...

12
Luffy: I'm sorry, guys...!!! .........!! // I'm going to have to take a bit of a detour!!! // I want to go and save Ace!!!
Nyon: ......!! // You are aware, I hope... / ...of just how reckless an endeavour that would be... just what kind of scale of war this is? // You would be as an ant leaping into a raging storm...!! / You may well simply be flung around, unable to do a thing, until you meet your own end...
Luffy: I don't care about any of that! I want to go!!! / ...I can't just sit around somewhere doing nothing while a thing like this is going on!!!
Nyon: Very well.........!! So you wish to save a prisoner with the eyes of the entire world upon him...

13
Nyon: .........And to have even the most miniscule chance of achieving this goal... / ...you must head, without delay, to the Great Gaol where he is currently held prisoner... // If you wait until he is transferred to the execution ground in Marinford, then the Marine Admirals, as well as the Shichibukai... / ...will be present to guard him... // ...Although naturally, since your brother is currently the single most important prisoner in the world... / ...even at the Gaol itself, he will doubtless be guarded by an extremely powerful force... // Why, even entering the place should be impossible.
Luffy: Forget what I do once I arrive - the important thing is how I get there!! / I have to get to the gaol while Ace is still there...!!! // If you've got a gigantic oar or something... I could row with all my strength......
Nyon: Wait, wait... this is nyot a problem that can be solved with brute force... / It is still something of a long shot, but... / The call for the Shichibukai to assemble, which Hebihime has thus far been obstinately rejecting... / If she were instead to respond to it... // ...she may be able to take advantage of the situation to get you onto a Marine battleship.
Luffy: A battleship?! You've got a Marine ship I could use?! // Then I'll go and ask her, right away!!!

14
[Text: Amazon Lily, Kuja Castle]
Enishida: Elder Nyon!!
Nyon: What is it, Enishida...?
Enishida: Thank goodness! I was just about to go and call for you...
Nyon: Hmm? What has happened, exactly......?
Enishida: Well......!! / *pant* / Hebihime-sama seems to have collapsed...
Nyon/Luffy: ?!!
Enishida: ...from an unidentified disease............!!!
Nyon/Luffy: Whaaaaaaat?!! At a time like this?!!

15
Sandersonia: Hang in there, Sister......!!
Hancock: ...............!! / *pant* // *pant*
Marigold: Sister......!! // Ahh... Elder Nyon......!!
Nyon: Boy - you wait outside for a moment......!!
Luffy: Sure... but I'm really in a hurry here -
Nyon: I am aware of that!!!
Hancock: *pant*... / *pant*... // The pain......!!!
Belladonna: She has been clutching her chest all this time, so I think it may be a problem with her heart...!! // But honestly, I simply don't know... I've never seen symptoms like these before...... / I have no idea what medicine to prescribe...!!
Enishida: Hebihime-sama looks like she's in so much pain............!! // She won't even eat any of the food we give her...

16
Nyon: ......... // Tomorrow morning... // !!
Hancock: Aaahhh!!
Belladonna: Hebihime-sama?!!
Nyon: ......!! Of course... // ......Ahh, to think that this could......!! // ...This virus... it always strikes at the least appropriate of times...!!!
Enishida: What?! A virus?!
Belladonna: Do you have some kind of idea what this is?!
Hancock: ......E... Elder Nyon... it hurts...... / *pant* // Am I......... / *pant* // ...going to die..................?
Nyon: ......... // Yes... you will...
Marigold: Wha... // What are you saying?!!! Elder Nyon, this is no time for bad jokes!!

17
Nyon: It was of this disease... that the previous Empress died.........!! / And as far as I am aware, it was the same for her predecessor.........
People: ?!!
Nyon: In truth, even I fled this island thanks to this very same disease... though I managed to survive it...
People: ...............?!
Nyon: We have a request to make of you. Will you at least hear me out?
Hancock: .........!!
Sandersonia: Now, wait one moment, Elder Nyon!! She is in no condition to be...!!
Nyon: It matters nyot......!! May I ask you all... to leave the room?
People: What?! But - !
Nyon: (...What incredible fortune!! Monkey D Luffy... have you actually managed to shift this mountain that no other could budge?!!)
Hancock: So what is it you wish of me...... Luffy?
Luffy: Well... / I kind of need a favour. But are you sure you're okay, with your sickness and all?
Hancock: As though I would allow a mere disease to overcome me......!!

18
Sisters: .........!!
Luffy: Well, the pirate from Whitebeard's crew who's going to be executed... / ...he's called Ace... / ...is actually my brother!! I really want to save him!!! // But a pirate ship won't make it in time... // Please!! Would you board the Marine ship that's here to pick you up... / ...and take me to the Gaol where Ace is being held captive?!!!
Sisters: ?!! / What ridiculous nonsense is this?!!! Straw Hat Luffy...!!! / Even after hearing about the hardships our Sister has been through... / ...you ask her to return to that accursed "holy" land?! / You are truly terrible!!! // Show a man a little sympathy, and he will try to squeeze anything and everything he can out of it...!!! // There is a limit to how much our Sister will put up with, you know!! She'll turn you to stone and drop you from the edge of this castle!!! // Do it, Sister!!!
Hancock: You want me......... / ...to respond to the call for the Shichibukai...? // If that is your request...

19
Hancock: Then I... // ...shall go wherever you may wish.
Luffy: All right!!! Thank you!!! // Now I can make it there before the execution!!!
Sisters: !!! / H...!! // Hebihime... actually agreed to go to Central!!! // What on Earth is going on, Elder Nyon?!!!
Nyon: Hebihime's disease...... is lovesickness!!! / Yes...... it was love that killed her predecessors!!! // It is just as they say in the East... // "Love... is always a hurricane!!!"

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu 13 Nov 2008 20:20 
375 000 000 Berrys

géminie a écrit:
voila je le dit, ce chapitre m'a déçu, même si j'attends de voir la suite... :Luffy erente:

Normal que tu sois déçu car après lecture et relecture de ton post chuis assez amusé de la façon dont t'as compris les choses pour l'instant ^^;
Là vaux mieux la trad' (laissons pisser, là ^^)

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 180 messages ]  Aller à la page Précédente  1, 2, [3], 4, 5, 6 ... 12  Suivante

Heures au format UTC + 1 heure [ Heure d’été ]